دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: ملت بزرگ ایران بارها و بارها با حضور در صحنه‌های مختلف کارنامه درخشانی را به نام خود ثبت کرده است و از دولت چهاردهم انتظار می‌رود که با برنامه‌های مدون به حل مشکلات بپردازد.

حضور گسترده تر مردم در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به نسبت دور اول نشان داد که برخلاف تحلیل‌های دشمنان، ملت ایران در واقع برای صحنه سیاسی کشور دلسوزند و می‌خواهند در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند. البته افزایش و حفظ این مشارکت بستگی به دولتمردان و رجال سیاسی کشور دارد که چقدر از مشارکت و خواست مردم در مدیریت صحنه‌های سیاسی کشور بهره بگیرند.

از این رو خبرنگار خبرگزاری حوزه به سراغ حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر رفت و با او پیرامون پیام‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۳ و ادامه مسئولیت مردم در قبال تعیین سرنوشت سیاسی خود به گفت‌وگو پرداخت.

حوزه – افزایش مشارکت ۵۰ درصدی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری چه پیامی دارد؟

از دیرباز دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال یأس آفرینی در میان افکار جامعه بودند. با پیش آمد ناگواری که موجب شهادت رئیس جمهور فقید شهید رئیسی و همراهانش شد، مردم به پایبندی بر جمهوری اسلامی و اعتقاد به گفتار و دستورات رهبر معظم انقلاب و نیز امنیت و سلامت انتخابات برای چندمین بار با حضور گسترده پای صندوق‌های اخذ رأی تأکید کردند.

این پیام مردم در واقع پیام پشتیبانی و همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأیید سیاست‌های کلی نظام نیز بود. ملت بزرگ ایران بارها و بارها با حضور خود در صحنه‌های مختلف انتخاباتی، کارنامه درخشانی را به نام خود ثبت نمودند. آنچه مسلم است، این پیروزی چشمگیر از آن ملتی است که راه شهیدان و نیز بخصوص شهید بین المللی ما، حاج قاسم سلیمانی و سایر مدافعان ملت و میهن اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

ما بایستی از نامزدهای ریاست جمهوری که با هر سلیقه و گفتمانی ورود پیدا کردند و موجب این حضور با شکوه شدند تقدیر و تشکر کنیم. بایستی به دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب که مورد اقبال قرار گرفت تبریک بگوییم که گفت این انتخابات نتیجه مدیریت و تدابیر رهبر معظم انقلاب و کارگزاران و دست‌اندرکاران برگزاری صحیح و سالم انتخابات بود.

ملت ایران با وحدت، انسجام و یکپارچگی همواره بر مشکلات فائق آمده‌اند و با مدیریت بحران توانسته‌اند گردنه‌ها را به سوی فتح قله‌ها پشت سر بگذارند. امروز نیز به فضل الهی که رقابت‌ها به پایان رسیده، رفاقت‌ها آغاز شده و همه احزاب، گروه‌ها، سلائق و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی زیر خیمه انقلاب اسلامی بایستی با اتکا به عمود این خیمه یعنی ولایت فقیه به دنبال رفع مشکلات و نیز خدمت رسانی جهادی به ملت شریف ایران اسلامی رسیدگی کنند.

ما اعتقاد داریم اگر قوای نظام جمهوری اسلامی با اتحاد و یکپارچگی در برنامه ریزی‌ها جهت خدمت رسانی به مردم عزیز کشور بکوشند، قطعاً امیدوار کننده‌ترین لحظات را می‌توانند شاهد باشند چون موجی از الطاف الهی بر نظام، ملت و انقلاب ما سایه افکنده است. این از برکات جمهوری اسلامی است که قریب به پنجاه روز با وجود شهادت رئیس جمهور و همراهانش آب از آب تکان نخورد و همه امور با سهولت و به راحتی توانست با اقتضائات خود مسائل روزمره را پشت سر بگذارد.

به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم که همواره پیروزی‌ها مرهون شجاعت، مقاومت و مجاهدت‌های این ملت است.

این حضور چشمگیر سپاسی از خدمات دولت شهید رئیسی بود. پذیرفته شدن همه سلائق در این دولت موجب شد مرد و زن همگی به صحنه سیاست و انتخابات برای تعیین سرنوشت خود ورود پیدا کنند.

حوزه – دولت چهاردهم چه اقداماتی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات‌ بعدی می‌تواند انجام دهد؟

همانطوری که دولت چهاردهم برخاسته از متن مردم توانست اکثریت آرا را با گفتمان خویش رقم بزند، حل مشکلات کشور چه داخلی و چه خارجی بخصوص رفع مصائب و مشکلات اقتصادی در سایه وحدت و آرامش کشور بایستی سرلوحه و سرمشق دولت چهاردهم قرار بگیرد.

آنچه از دولت چهاردهم انتظار می‌رود این است که با برنامه‌های مدون برای رفع نیازهای جامعه و توجه به جوانان، این سرمایه‌های اصلی کشور با وحدت، دوستی و یکپارچگی و نیز حراست از تمامیت ارضی ایران اسلامی بتواند تحریم‌ها را ریشه کن کرده و با ارتباط خوب و جامع با همسایگان و سایر کشورها، به حل مشکلات بپردازد.

حوزه – به نظر شما مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی کشور، فقط منوط به روزهای رأی گیری است یا بعد از آن نیز مردم وظیفه مشارکت، ارشاد، نصحیت و هدایت منتخب خود را دارند؟

مردم حق اظهار نظر را در همه زمینه‌ها دارند. دکتر پزشکیان که منتخب مردم در این انتخابات بود، اکنون منتخب همه ملت است. او باید با آغوش باز پیشنهادها و انتقادات را بپذیرد و این گونه است که می‌تواند نقش آفرینی کند.

مردم فقط برای روز انتخابات و حضور پای صندوق‌های رأی و نیز تعیین سرنوشت خویش خلاصه نشده‌اند. مردم برای همه زمان‌ها، دوره‌ها و تا آخر مسئولیت مسئولینی که به آن‌ها وکالت داده‌اند تا امور بخصوص امور اجرایی را پیگیری کنند، حق اظهار نظر، انتقاد، پیشنهاد و همچنین طرح ایده‌ها برای سامان بخشی به مشکلات را دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha